תוכן ממומן על ידי ישראכרט ביטוח: מתי כדאי להשתמש בשירותי גרירה ומה כלול בביטוח? כל התשובות

מערכת שורש  יב תמוז, תשפב  7/11/2022

הרכב לא מתניע? נתקע בצד הדרך? שירותי הגרירה נחלצים לעזרתכם – ואם הם כלולים בביטוח, לא תשלמו שקל נוסף
.......................

תוכן ממומן על ידי ישראכרט ביטוח: מתי כדאי להשתמש בשירותי גרירה ומה כלול בביטוח? כל התשובות

צילום: shutterstock
ביטוח רכב הוא כבר מזמן לא רק ביטוח למקרה של גניבה או נזק לאוטו – אלא מציע שלל אפשרויות נוספות, כגון שירותים וכיסויים אחרים. כל אלה מיועדים לסייע לנו לחזור לשגרה מהר ככל האפשר, לאחר שהתרחש אירוע שמצריך הפעלה של ביטוח רכב. * אחד השירותים הנפוצים ביותר שנלווים לביטוח רכב הוא שירותי גרירה, המיועדים למקרה שבו עולה הצורך לגרור את הרכב – למוסך או למקום אחר. בכתבה זו, נרחיב על שירותי הגרירה והמשמעות שלהם.

שירותי גרירה – מתי צריך אותם?
לשירותי הגרירה נזדקק כאשר לא ניתן או לא מומלץ לנהוג ברכב. כך למשל, במקרה שהרכב אינו מתניע, ונשללה בעיה במצבר; כאשר מתרחשת תקלה במהלך הנסיעה, שהופכת את המשך הנסיעה לבלתי בטיחותי; או לאחר תאונה שבה ניזוק הרכב. רכב הגרר שיגיע, ידאג לכך שהמכונית שלכם תפונה למוסך, או למקום אחר בהתאם לצורך.

מי מספק את שירותי הגרירה?
גם אם השירות כלול בפוליסת ביטוח הרכב, מי שמספקות את שירותי הגרירה אינן חברות הביטוח – אלא חברות אחרות המתמחות בכך, כמו שגריר או מ.מ.ס.י, שיש להן הסדר עם חברת הביטוח. שם החברה שמספקת את שירות הגרר מופיע בפוליסת הביטוח שלכם, כך שבעת הצורך, ניתן להתקשר ישירות לחברה זו. לחלופין, אפשר להתקשר למוקד חברת הביטוח כדי לדווח על האירוע – ולקבל מהם את פרטי הקשר לשירות הגרר.

מה חשוב לעשות כשמזמינים גרר?
קודם כל, יש לוודא כי הרכב עומד בצורה שאינה מהווה סכנה למשתמשים בכביש, וחשוב ללבוש אפוד זוהר במידה שהרכב נמצא קרוב לכביש – כדי לשמור על בטיחותכם. השתדלו להזיז את הרכב רחוק ככל האפשר מהכביש עצמו, ולהציב משולש אזהרה שיתריע על הסכנה. בפנייה לחברת הגרר, יש לתאר במדויק אם המקום בו אתם נמצאים. שימו לב – לרוב, תידרשו לחכות כמה שעות (שעתיים-שלוש או מעט יותר) עד שיגיע הגרר, אך ככל הנראה תקבלו הערכת זמנים ועדכון שוטף לגבי מועד ההגעה הצפוי.

באפשרותכם לבקש מהגורר לגרור את הרכב שלכם למוסך לפי בחירה שלכם, או אל מוסך הסדר של חברת הביטוח. אם האירוע מתרחש בשעות שבהן המוסך סגור – יש להשאיר את הרכב קרוב ככל האפשר למוסך, מבלי להפריע לתנועה. שימו לב כי נהג הגרר אינו מחויב לקחת אותכם גם כן אל המוסך – כך שתצטרכו למצוא פתרון חלופי.

מה ההבדל בין שירותי גרירה לשירותי דרך?
בעוד שירותי גרירה מתמקדים בגרירת הרכב למקום הרצוי, שירותי דרך הם נרחבים יותר. שירותים אלה יכולים לכלול החלפת צמיג עם נקר, תיקונים קלים שאינם דורשים מוסך, התנעת הרכב ועוד. גם שירותים אלה יכולים להיות כלולים בפוליסת הרכב. מדובר בפתרון מהיר יותר, שיאפשר לכם להמשיך בשגרת היום בלי הצורך להמתין לגרירת הרכב למוסך ולסיום התיקונים בו. אך גם כאן, נדרש זמן המתנה לניידת השירות.

שירותי גרר – כמה זה עולה?
במידה ששירותי הגרר ו/או שירות הדרך כלולים בפוליסת ביטוח הרכב שלכם – למעשה כבר שילמתם עליהם כשרכשתם את הפוליסה, ולא תצטרכו להוסיף עוד תשלום גם אם הפעלתם את השירות יותר מפעם אחת במהלך השנה. לעומת זאת, עבור מי שמשתמש בשירות באופן פרטי, שלא דרך חברת הביטוח, מדובר בעלות שיכולה להגיע למאות שקלים לכל גרירה.

אילו עוד שירותים כלולים בביטוח הרכב?
כאמור, שירותי גרר ושירותי דרך הם רק שתי דוגמאות לתוספות חשובות לביטוח הרכב. באופן דומה, אפשר להוסיף גם שירות רכב חליפי, שישמש אתכם עד שהרכב שנפגע יתוקן; ביטוח שמשות – שיאפשר לכם לתקן נזק שנגרם לאחת משמשות הרכב; ביטוח למערכת סאונד, עבור אלה מאיתנו שמשקיעים סכומים גבוהים במערכות הסאונד ברכב; וכן כיסויים למקרים של אסון טבע, רעידת אדמה או הצתה.

בשורה התחתונה, שירותי גרר כבר נהפכו לסטנדרט בפוליסות ביטוח – ויש לכך סיבה. אירועים שמשביתים את הרכב יכולים לקרות לכולם, גם כשמדובר ברכב חדש יחסית, וחשוב שתהיה לנו דרך לחזור לשגרה במהירות, ולדאוג לכך שהרכב יגיע לתיקון בהקדם האפשרי – ובאופן הבטוח ביותר.

*הנכם מועברים לטיפולה של ישראכרט סוכנות לביטוח (2020) בע"מ, גוף מפוקח הנושא באחריות בקשר עם מוצר הביטוח הנמכר.
"ישראכרט סוכנות לביטוח (2020) בע"מ, היא סוכנות ביטוח מקבוצת ישראכרט, בעלת רישיון מאת הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון. יובהר כי האמור לעיל כולל מידע אינפורמטיבי כללי ואינו מהווה תחליף לתהליך התאמת פוליסת ביטוח לצרכים הפרטניים של מועמד לביטוח בידי בעל רישיון בתחום הביטוח. כמו כן אין לראות בו המלצה להצטרף לפוליסת ביטוח רכב מסוימת."